fbpx

Turismi- ja orienteerumismängud

Turismi- ja orienteerumismängud

Navicup kaardisüsteemiga on võimalik luua linnade või muude piirkondade vaatamisväärsuste tutvustamise mänge. See on uus ja põnev meelelahutus turistidele, noortele ja lastega peredele ning seda nii suve- kui madalperioodiks. Meie süsteemiga on loodud ka ettevõtete tarbimismänge, autoorienteerumisi ning Navicup rakendust on isegi kasutatud isegi koolide õppetöös, muutes laste teadmiste omandamise mängulisemaks. Avalikule kaardile on võimalik kuvada ka võistlejate hetkeasukohti ja läbitud teekondi, nii saab võistlusi muuta ka pealtvaatajatele põnevamaks.
Kaardi loomise protsess on täpselt sama nagu eelmistes punktides kirjeldatud - kaardile lisatakse orienteerumispunktid, kuhu peavad võistlejad hiljem reaalselt kohale minema ja seal vajadusel mingi ülesande täitma. Punkte on kolme liiki: automaatne punkt annab punkti ainult selle eest, et võistleja sinna punkti kohale jõudis; pildistamise punktis peab võistleja varem kokkulepitud tingimustele vastava pildi tegema (kontrollpunktist vms) või siis lugema mobiilirakenduse ekraanile ilmuvat instruktsiooni ja vastavalt sellele pildi tegema; küsimus-vastus punktis tuleb lugeda läbi ekraanile ilmuv tekst ja küsimus ning vastama sellele äpis. Kõik vastused ja tulemused saadab mobiilirakendus automaatselt Navicup serverisse. Tulemuste edastamine ei eelda pidevalt hea mobiililevi olemasolu, saatmata punktid salvestatakse ja saadetakse parema levi tekkimisel automaatselt serverisse. Navicup.com kodulehel saab näha reaalajas muutuvat tulemuste tabelit. Ainult tehtud pilte peavad kohtunikud kaardi admin keskkonnas läbi vaatama ja märkima kas tegemist on määrusepärast pildiga või mitte ning klikates pildi juures olevat rohelist nuppu lisandub info koheselt tulemuste tabelisse.

Kasutus

1. Linna seiklusmäng. Loo navicup.com kodulehel uus linna seiklusmäng. Sisene kaardi halduskkonda ja märgi võistluse kaardil punktid, kuhu soovid tulevased mängijad saata. Igasse punkti saad kirjutada seda punkti tutvustava teksti, lisada pildi või ka helifaili ning küsimuse ja vastuse. Küsimuste mõtlemisel ole loominguline. Võid lasta üle lugeda kiriku orelivilesid või panna mängijaid lugema wikipediat, et sealt küsimusele vastust leida. Ilma pildistamise ülesanneteta on tulemuste tabel reaalajas muutuv ja ei vaja enam mängu korraldajate sekkumist. Võite mängu muuta isegi aastapikkuseks ja iga kuu tulemuste eesti auhindu jagada.
2. Õpilaste teadmiste jaht. Loo navicup.com kodulehel uus teadmiste mäng. Lisa halduskeskkonnas punktid kooli ümber, kuhu soovid, et õpilased mängu jooksul peaksid jooksma. Lisa punktidesse erinevatest ainetest valitud küsimused ja vastused. Need küsimused tekivad Navicup mobiilirakenduse ekraanile siis, kui õpilased on vastavasse punkti füüsiliselt kohale jõudnud. Vastuse saab ta anda ka koheselt, kui vastust teatakse, kuid vastata saab ka hiljem. Nii on võimalik osalejatel sel ajal, kui liigutakse järgmisse punkti, otsida vastust eelmisele küsimusele. Teadmiste jaht liidab endas õppeprogrammi, liikumise ja lastele eriti meelepärase tegevuse - nutitelefonide kasutamise.

Olulisemad võimalused (lisandunud funktsioonid rasvaselt)

*Oma kaardi loomine ilma sügavaid arvutiteadmisi omamata.
*Salvesta kaardi punktid ja matkarada läbi "jalutades" või hoopis arvuti tagant lahkumata.
*Võimalus nii radu kui punkte importida Google mapsist, toetab kml ja gps failiformaate.
*Osaleja saab mobiilirakenduse kaardil tutvuda teie piirkonnaga, avastada põnevaid kohti, "kuulata" põnevaid kohalikke lugusid.
*Vastata mängu looja poolt koostatud küsimustele või lahendada nõutud ülesandeid.
*Reaalajas muutuv tulemuste tabel.
*Soovi korral saab nii admin kui avalikule kaardile kuvada võistlejate hetkeasukohti ja läbitud teekondi (tracke).

Näiteid kasutajatest

EV100 nutimängus on üle tuhande põneva punkti üle Eesti ning sadu Eesti-teemalisi küsimusi.
Mitmed ametlikud ja mitteametlikud orienteerumissarjad kasutavad võistlustel Navicup süsteemi.
Saare Safari aardejaht on mõeldud lastele ja lastega peredele toredaks ajaviitemänguks.