fbpx

Klavessiinifestival / Maria Krestinskaja, Markku Luolajan-Mikkola, Imbi Tarum

16.04. kell 18.00
Itaalia muusika Peterburis Maria Krestinskaja – barokkviiul Markku Luolajan-Mikkola – barokktšello Imbi Tarum – klavessiin Domenico Dall’Oglio Sonaat nr 4 op.1 g-moll (12 Sonate a Violino e ca 1700-1764 Violoncello o Cembalo, Pariis 1755) Grave – Allegro – Adagio – Presto Domenico Dall’Oglio Sonaat nr. 9 op. 1 a-moll Adagio. Allegro. Adagio. Allegro – Andante – Allegro Luigi Madonis Sonaat nr. 2 a-moll (12 sinfoniat/sonaati, St Peterburg ca 1690-ca 1770 1738) Adagio – Allegro non presto – Adagio. Recitativo – Allegro Violoncelle et Basse Continue Luigi Madonis Sonaat nr. 4 e-moll Adagio – Allegro – Adagio. Sarabanda – Presto – Allegro Maria Krestinskaja - barokkviiul Markku Luolajan-Mikkola – barokktšello Imbi Tarum – klavessiin Maria Krestinskaja alustas viiuliõpingutega Tbilisis (G. Taghauri), jätkas Peterburi Rimski-Korsakovi Muusikakeskkoolis (N. Skljarskaya) ning lõpetas kõrgeimate hinnetega Peterburi Riikliku Konservatooriumi Vladimir Ovtšareki viiuliklassis. Ajalooteadlikku esitusstiili omandas ta alates 1998 Marie Leonhardti juhendusel ning mängides ansamblis Musica Petropolitana. Samuti on ta osalenud paljudel meistrikursustel, juhendajateks Zakhar Bron, Boris Kuschnir, Andrew Manze, Monica Huggett, Peter van Heyghen ja Andrew Lawrence-King. M. Krestinskaja on mitmete konkursside võitja: Concertino Praga, Virtuoosid 2000 (Peterburg), Jascha Heifetzi konkurss (Vilnius), Alexander Glazunovi konkurss (Pariis) ning samuti oli ta üks Mstislav Rostropovitši Fondi 2005. aasta stipendiaate. Ta on esinenud solisti ja kammermuusikuna ansambliga Katariina Suure Solistide festivalidel EARLYMUSIC (Peterburg), Utrecht Oude Muziek, Muzikfestspiele Sans-Souci, Avignon Early Music Festival, Vantaa BRQ ja Bostoni Early Music Festival. Vanamuusika kontsertidega on ta esinenud Suurbritannias, Prantsusmaal, Saksamaal ja Hollandis. Alates 2001 kuulub ta ansamblisse Katarina Suure Solistid ning samanimelisse orkestrisse. Ta osales G. Paisiello ooperi I Filosofi Immaginari ettekannetel Utrechtis ja Peterburis ning Matthesoni ooperi Boris Godunov esmaettekandel Bostoni vanamuusika festivalil (Stephen Stubbsi ja Paul O’Dette’i juhatusel). 2014 oli Maria Il Complesso Barokkorkestri kontsertmeistrina osaline Christoph Willibald Glucki ooperi Demofont maailma esiettekandel Viini Riigiooperis (dirigent Alan Curtis). Krestinskaja on soleerinud koos selliste tuntud muusikutega nagu Michael Chance, Paul O’Dette, Stephen Stubbs, Phoebe Carrai, Kristian Bezuidenhout, Bob van Asperen, Hugo Reyene ja Saggitarius Ensemble (Prantsusmaa). 2011 liitus ta ansambliga Baltic Baroque (kunstiline juht Grigori Maltizov) ja Vivaldi Collection projektiga, mille raames lindistati kõik Vivaldi teosed sooloviiulile. Krestinskaja on külalisliige ansamblis La Voce Strumentale Ensemble (Dmitri Sinkovski). 2011 asutas ta ansambli Barocco Concertato, kellega võideti 2016. aastal 3. preemia van Wassenaeri konkursil Utrechtis. 2017 lindistas Krestinskaja Domenico DallOglio viiulisonaadid (World Premiere Recording, Panclassics) ja 2019 Luigi Madonise viiulisonaadid (World Premiere Recording, Panclassics). Markku Luolajan-Mikkola sai tšellodiplomi 1983 ning viola da gamba ja barokktšello alal lõpetas ta Haagi Konservatooriumi 1992. Tema õpetajateks on olnud Arto Noras, Jaap Ter Linden ja Wieland Kuijken. Luolajan-Mikkola on andnud soolo- ja kammerkontserte alates 90ndatest aastatest, kokku üle tuhande kontserdi rohkem kui 30 riigis. 2015-2017 esitas ta Bachi kõik tšellosüidid ja enda transkriptsioonid viiulisonaatidest ja -partiidest, andes 83 kontserti kõigis säilinud keskaja kirikutes Soomes (osana oma Peregrina†io projektist). Tema Gambaa! kontserdisari üheksa erineva prantsuse muusika programmiga kolmes riigis sai Soome Ringhäälingu Aasta Tegu 2003 auhinna. Luolajan-Mikkola tunneb suurt huvi ka kaasaja muusika vastu, nii on ta tellinud ja esmaesitanud üle 20 teose. Soome Barokkorkestriga algatas ta mitmeid kontserde ideid nagu Soitto kotiin (kodukontserdid) ja Tule makoilemaan, kus publik lamab madratsitel. Luolajan-Mikkola oli 2003-08 Soome solistide ühenduse president, 2010-13 Soome Barokkorkestri juht ning alates 2010 asutas ta Vantaa BRQ festivali ja mille kunstiline juht ta on. Luolajan-Mikkola umbes 40 soolo- ja kammerkooseisude CD-d on saanud palju kiitvat vastukaja. Solistina on talle omistatud rahvuslik Janne-auhind, Soome Ringhäälingu eriauhind ja klassikalise muusika Emma-auhind. Ansambliga Phantasm on saadud loendamatuid tunnustusi: Diapason d’Or, Diapason d’Or de L’Année, Limelight Magazine’i Aasta Kammermuusika lindistus, Choc du Monde de la Musique, Gramophone’i Kriitikute valik ja BBC ning Rondo Kuu lindistus. Luolajan-Mikkola hakkas Sibeliuse Akadeemias tšellot õpetama 70ndatel aastatel, olles veel ise üliõpilane. Praegu õpetab ta Akadeemias nii viola da gambat kui barokktšellot. Imbi Tarum on tuntumaid Eesti klavessiinimängijaid. Aastatel 1978-92 oli I. Tarum klavessiinimängija ansamblis Hortus Musicus. Alates 1992. a. esineb ta ansamblite Tallinn Baroque ja Corelli Consort koosseisus continuo-mängija ja solistina. Tema kammermuusika partneriteks on olnud paljud Eesti ja Euroopa tunnustatud barokkmuusikud. Alates 1991 õpetab I. Tarum Eesti Muusikaakadeemias klavessiini ja basso continuo mängu, aastast 2015 on ta EMTA varajase muusika keskuse juhataja. I. Tarum on andnud kursusi muusikakõrgkoolides Haagis, Roomas, Madridis, Berliinis, Salzburgis, Jerusalemmas, Poznanis, Trossingenis, Halles, Pesaros, Salernos, Veronas, Ternis, Weimaris, Stockholmis, Zaragozas, Oviedos, Veneetsias jm. Ta on Klavessiinifestivali ja EMTA vanamuusika festivali Ceciliana kunstiline juht, samuti on ta Eesti Klavessiinisõprade Tsunfti esimees. I. Tarum oli Eesti Interpreetide Liidu 2007. aasta stipendiaat, 2015. aasta Kultuurkapitali stipendiaat ja 2016. aasta Kultuurkapitali kultuuripreemia laureaat. 2012. aastal kaitses I. Tarum edukalt oma doktoritöö „Klavessiinikäsitlusest tänapäeva eesti heliloojate teoste näitel“. 2007. aastal andis ta välja CD „Vertigo“ prantsuse klavessiinimuusikaga. Ta osales ansambli Baltic Baroque koosseisus kõigi A.Vivaldi viiulisonaatide salvestamisel. Selle projekti raames on välja antud 10 CD-d, mis on saanud kiitvaid arvustusi paljudelt välismaa kriitikutelt. Samuti on ta plaadistanud Poola ansambliga Arte dei Suonatori. 2017 lindistas ta koos Maria Krestinskajaga Domenico Dall’Oglio ning 2019 Luigi Madonise viiulisonaadid (mõlemad Panclassics).

https://www.kultuurikava.ee/event/klavessiinifestival-maria-krestinskaja-markku-luolajan-mikkola-imbi-tarum
Vaata Kaardil
Loo oma kaart
Eesti